Hitelkártya mosógéphez (Szégyenfal 3.)

Kedves Olvasóink!

A másodfokon eljáró bírósági tanács az elsőfokú ítéletet megváltoztatta a Budapest Bank keresetét alaposnak találta.

Megtudtuk, hogy a hitelszerződés létrejöttéhez elegendő a hitelkártya telefonos aktiválása és semmilyen szerződés nem szükséges a kötelem létre jöttéhez.

Az ügyfél vett egy 50 ezres mosógépet. A mosógép vásárlási szerződés alján volt egy olyan apró betűs pont, hogy ha átmegy a hitelbírálaton az ügyfél, akkor kaphat hitelkártyát is. De ezen még csak ajánlatnak minősülő információ sem volt, pl. hitelkeret összege, stb, csak annyi, hogy kaphat hitelkártyát, ha a hitelminősítése jó lesz.

Ezt követően a bank küldött egy kártyát és egy levelet, egy személy által nyomtatottan aláírva, amely azt tartalmazta, hogy PÉLDA: HITELKERETEM 100.000 FT. Ezen túlmenően további cipővásárlási és tankolási példákkal volt tele a lap, de az ügyfél aláírásának helye, illetve maga az aláírás is hiányzott erről a tájékoztató levélről.

Az ügyfél telefonon aktiválta a kártyát és elkezdte használni. Az ítélet szerint így létrejött a felek között a hitelszerződés. Miután ugye külön hitelkártya szerződést nem szabályoz egyetlen jogszabály sem, így azt valahova a kölcsön és a hitel közé tették, mint kategória, aminek létrejöttéhez elegendő, ha az adós felemeli a telefont…

A bíróság szerint a lényeges szerződési feltételeket elegendő ÁSZF/Hirdetményben szabályozni, arról nem szükséges külön szerződést kötni, továbbá az álképviselethez nem kell semmilyen nyilatkozat a bank részéről, hogy az ki volt, miért volt, eljárhatott-e, hanem elegendő, ha az ügyfél telefonon aktivál és kész…

Az ítélet letölthető itt, az “érdemes” részeket aláhúzással jelöltük: Bírósági Szégyenfal 3.